@article { author = {b, s and r, z and a, a}, title = {The Role of Attention Control and Distress Intolerance in Prediction of Externalized Problems in Children}, journal = {Clinical Child and Adolescent Psychology}, volume = {1}, number = {1}, pages = {55-70}, year = {2013}, publisher = {Malayer University}, issn = {X587-2345}, eissn = {}, doi = {}, abstract = {Introduction: Externalized behaviors are maladaptive behavioral patterns exhibited in external behavior indicating the child negative performance in the environment. The current study was conducted to investigate the role of attention control and distress intolerance in prediction of the externalized problems in children. Method: The research method of this study was correlation. One hundred and eighty students were selected through cluster sampling. They answered the Attention Control (Derryberry & Reed, 2002) and Distress Intolerance Scales (Simons & Gaher, 2005). Then, their mothers responded to Child Inventory Screening Scale (Gadow & Sparfkin, 1994). Data were finally analyzed by Pearson Correlation and Multiple Regression. Results: The results showed that the externalized behaviors have negative correlation with attention control, attention focusing, and attention shifting. These behaviors, however, were positively related to intolerance, low appraisal, and low absorption. Also, the results of regression analyses revealed that 27% of variance of externalized behaviors is explained with attention control and 7% with distress intolerance. Conclusion: It can be concluded that the inability to control the attention and low ability to tolerance distress play an important role in children externalized behaviors.}, keywords = {attention control,distress intolerance,externalized behaviors,children}, title_fa = {نقش کنترل توجه و عدم تحمل آشفتگی در پیش‌بینی رفتارهای برونی‌سازی شده‌ی کودکان}, abstract_fa = {مقدمه: رفتارهای برونی‌سازی شده، الگوهای رفتاری غیرانطباقی هستند که در رفتار بیرونی کودک ظاهر شده و نمایانگر عمل منفی کودک در محیط می‌باشند. پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میزان کنترل توجه و عدم تحمل آشفتگی در پیش‌بینی رفتارهای برونی‌سازی‌شده کودکان مقطع ابتدایی انجام گرفته است. روش: روش این پژوهش همبستگی بود. تعداد 180 دانش‌آموز به روش نمونه‌گیری خوشه‌ای انتخاب شدند و مقیاس­های کنترل توجه (دیریبری و رید،2002) و عدم تحمل آشفتگی (سیمونز و گاهر،  2005) را تکمیل کردند. سپس مادران این دانش‌آموزان به مقیاس نشانه­های مرضی کودک (گادو و اسپیرافکین، 1994) پاسخ دادند. سرانجام داده‌ها با استفاده از آزمون­های همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چند­گانه تحلیل شد. یافته‌ها: نتایج نشان داد که رفتارهای برونی­سازی شده با کنترل توجه، تمرکز توجه و تغییر توجه ارتباط منفی دارد؛ امّا این رفتارها با  عدم تحمل، ارزیابی پایین و جذب پایین ارتباط مثبت داشت. نتایج تحلیل رگرسیون نیز نشان داد که 27 درصد از کل واریانس رفتارهای برونی‌سازی شده‌ی کودکان به وسیله‌ی کنترل توجه و 7 درصد آن به وسیله‌ی عدم تحمل آشفتگی تبیین می‌شود. نتیجه‌گیری: براساس نتایج می‌توان نتیجه گرفت که ناتوانی در کنترل توجه و توانایی کمتر در تحمل آشفتگی نقش مهمی در رفتارهای برونی‌سازی شده‌ی کودکان دارد.}, keywords_fa = {کنترل توجه,عدم تحمل آشفتگی,رفتارهای برونی‌سازی,کودکان}, url = {https://bjccap.malayeru.ac.ir/article_58225.html}, eprint = {https://bjccap.malayeru.ac.ir/article_58225_77ca7f231b456d10342ec0dd5a87ad04.pdf} }